aanpak muzische workshop

Wat is onze aanpak voor een creatieve workshop?

Eerst komt de gedachte. Daarna komt de organisatie van die gedachte in ideeën en plannen. Tenslotte komt de transformatie van de plannen in de realiteit. Zoals je ziet ligt het begin in je verbeelding.

Napoleon Hill

Wat is onze aanpak voor een creatieve workshop?

Naar aanleiding van uw aanvraag voor een workshop stellen we u per mail een aantal vragen. Daarna werken we een passend voorstel uit. Indien nodig volgt een telefonisch gesprek. Doorheen het hele proces begeleiden we jou met onze persoonlijke aanpak.

U kan een workshop boeken vanaf 1 uur. Wij hebben daarnaast ook ervaring met projecten op langere termijn. Een voorbeeld hiervan is de begeleiding/creatie van een voorstelling.

Samen met ons voorstel ontvangt u een prijsofferte.

Gaat u akkoord, dan volgt een mail met alle praktische informatie:

  1. Overzicht van de werkmomenten
  2. Inhoud van de workshop
  3. Naam en contactgegevens van de docent

Gelieve deze informatie goed door te lezen om de workshop vlot te laten verlopen.

Vereisten workshop

Wij komen steeds naar uw locatie. U voorziet dus een geschikte ruimte voor de workshop. Hier vindt u een overzicht per workshops aan welke vereisten de locatie moet voldoen.

Gedurende de workshop kunnen er geen buitenstaanders (ouders, leerlingen van andere klassen, deelnemers van andere workshops,…) in het lokaal aanwezig zijn. Zo worden de deelnemers van de workshop zo min mogelijk afgeleid.

Tijdens sommige workshops maken wij gebruik van muziek. U voorziet hiervoor een muziekinstallatie. Kijk zeker voor aanvang na of en hoe deze werkt. Zo kan de workshop zonder oponthoud van start gaan. Laat ons voor de start ook even weten welke muziekdrager ondersteunt wordt (USB, MP3, CD,…). Hier vindt u meer info over het type muziekinstallatie wij verkiezen.

De aanwezigheid van een klasleerkracht of begeleider is altijd noodzakelijk!
Tijdens een workshop worden de deelnemers uit hun vertrouwde omgeving gehaald. De actieve aanwezigheid van een klasleerkracht of iemand die ze kennen helpt om een veilige omgeving te garanderen. De deelnemers voelen dat wat ze doen belangrijk is. De aanmoediging van een vertrouwd persoon helpt de deelnemers om de meerwaarde van onze workshop te ervaren.
Wij geloven dat iedereen leraar én leerling is. De klasleerkracht/vertrouwenspersoon kan iets opsteken van de workshopdocent en vice versa. Beiden kunnen ontzettend veel leren van de kinderen/jongeren! Een begeleider die actief meedoet met een workshop is de kers op de taart.

De dresscode is afhankelijk van workshop tot workshop.
Bij dans dragen de deelnemers makkelijke, loszittende kleding. Afhankelijk van het lokaal en het type workshop kiezen we voor sportschoenen of blote voeten. Breng de deelnemers op voorhand op de hoogte van de workshop en de kledingvoorschriften om gênante situaties te vermijden. Denk maar aan over de grond rollen in een rokje. 
Bij andere workshops kan dagdagelijkse kleding volstaan.

Sommige workshops hebben materiaal nodig. U wordt bij u aanvraag op de hoogte gebracht of u materialen moet voorzien of wij dat voor onze rekening nemen. Bij elke workshop vindt u reeds alle info hieromtrent.

Na de workshop

Vlak na de workshop houden wij een kort evaluatiemoment. Voor langere projecten voorzien we tussentijdse evaluaties. Bij vragen of opmerkingen zijn we op elk ogenblik beschikbaar per mail of via telefoon.

Muzische Workshops werkt steeds op uw maat. Bent u overtuigd van onze persoonlijke aanpak, neem dan een kijkje bij ons workshop aanbod!