meerwaarde

Onze Meerwaarde

Kwaliteit is geen daad, het is een gewoonte.

Aristoteles

Onze Meerwaarde

Muzische Workshops wil zo veel mogelijk kinderen, jongeren en volwassenen in contact brengen met cultuureducatie en enthousiasmeren om te experimenteren met Kunst en Cultuur.
Wij streven steeds naar een hoge kwaliteit. Als u met ons samenwerkt streeft u net als wij naar deze kwaliteit. 
Om deze kwaliteit te bieden zijn er een aantal waarden die wij hoog in het vaandel dragen. 
Samen kunnen we een meerwaarde bieden op cultuureducatief vlak.

Planning

Het team van coördinatoren is vertrouwd met meerdere muzische disciplines en met het geven van workshops.
Elke opdracht is verschillend. Wij kijken bij de planning wat de doelstelling en de behoefte is. Wij streven ernaar om de juiste Artiest-Docent in te zetten voor elke opdracht.
Samen kijken we of er nood is aan een workshop of een vorming en wat het verschil is tussen beiden.

Docenten

Effectieve cultuureducatie vraagt om gespecialiseerde Artiest-Docenten. Al onze workshops worden verzorgd door professionele Artiest-Docenten, elk gespecialiseerd binnen zijn of haar discipline.

Muzische Workshops betaalt haar docenten een eerlijk loon. Door voor onze organisatie te kiezen, erkent u de meerwaarde van kunst en cultuur in onze samenleving. Samen halen we kunst en cultuur uit de ‘hobby sfeer’.

Wij weigeren onze Artiest-Docenten te verlonen via belastingvrije vrijwilligersvergoedingen, artistieke vergoedingen of andere verdoken uitbetalingen. Wij volgen de wettelijke richtlijnen zoals de wet het voorschrijft. Onze Artiest-Docenten zijn professioneel in hun vak en verdienen het om zichzelf te kunnen professionaliseren door op een eerlijke en correcte manier verloond te worden.

Door met ons samen te werken creëert u de mogelijkheid voor onze Artiest-Docenten om actief te blijven als artiest/kunstenaar. Een beroep dat financieel vaak niet voldoende gevaloriseerd wordt, mede wegens het ontbreken van aangepaste subsidie mogelijkheden voor startende kunstenaars.

Logistiek

Wij staan garant voor een snelle, duidelijke en correcte communicatie. Wij streven ernaar om elke vraag binnen 2 werkdagen te beantwoorden. Na bevestiging van een activiteit, ontvangt u steeds een duidelijk overzicht met alle praktische details. Op de dag van de opdracht heeft u onze contactgegevens in geval er overmacht optreedt. Betalingen gebeuren steeds op factuur.

Indien nodig kan u telefonisch bij ons terecht. Aangezien onze coördinatoren vaak buitenhuis actief zijn geven wij de voorkeur aan email communicatie.

Beschikbaarheid

Binnen alle discipline werken wij samen met verschillende Artiest-Docenten. Hierdoor kunnen we een hoge beschikbaarheidsgraad bieden.
Elke workshop is op elk gewenst tijdstip beschikbaar, op een occasionele uitzondering na.
Ook voor last minute opdrachten kan u bij ons terecht.
Indien een docent last-minute verhinderd wordt, kunnen wij binnen ons team Artiest-Docenten naar vervanging zoeken.
Eenzelfde workshop kan simultaan voor meerdere groepen doorgaan en wij kunnen grote projecten van meerdere activiteiten per dag ondersteunen.

Non-Discriminatie

Wij streven naar diversiteit in alle facetten. We hanteren een strict non-discriminatie beleid. Wij zien erop toe dat we als organisatie, inclusief alle partijen die voor ons optreden, geen enkel individu discrimineren op basis van gender, gedrag, cultuur, godsdienst, fysieke en mentale mogelijkheden, geaardheid, verleden, fantasie, … We tolereren nooit geweld, pesterijen en ongewenst seksueel gedrag.

Op maat

Bij ons is elke workshop op maat. Wij hanteren geen vaste recepten maar hebben oog voor verschillende noden.

We kunnen alle activiteiten aan uw doelstelling aanpassen.

Wij zijn flexibel wat betreft :

  1. De duurtijd
  2. Het tijdstip
  3. De inhoud
  4. De locatie

Om de kwaliteit te garanderen hanteren we volgende grenzen:

  1. Minimum duurtijd
  2. Maximum aantal deelnemers
  3. Spreiding van leeftijdsgroepen

Methodiek

Wij organiseren regelmatig ‘docentendagen’. Tijdens deze dagen komen onze Artiest-Docenten samen om ervaringen te delen, een gezamenlijk didactisch kader te creëren en van elkaar te leren.
Als docent zijn we eeuwig student.