H_Annulatievergoeding

Waarom vragen wij een annulatievergoeding?

Licht laten schijnen in de diepte van het menselijk hart, dat is de roeping van de kunstenaar.

Robert Schumann

Waarom vragen wij een annulatievergoeding?

In sommige gevallen vragen wij een annulatievergoeding. Hieronder geven we uitleg waarom we dit doen.

Waarom vragen wij een annulatievergoeding?

Wanneer u meer dan 30 kalenderdagen voor de activiteit en na uw bevestiging annuleert, vragen wij een administratieve kost. Op dit punt zijn er al verschillende werktijden door onze medewerkers gepresteerd om de workshop in te plannen.

  • Wij hebben een vrijblijvende offerte opgemaakt.
  • Bij goedkeuring van de offerte door u hebben wij de geschikte docent(en) gezocht voor de workshops.
  • Eventuele extra vragen van uw kant worden steeds binnen 2 werkdagen beantwoord.
  • Wij hebben u een overzichtsmail met alle praktische informatie over de workshop gemaild die met veel zorg wordt opgemaakt zodat alle details duidelijk zijn.
  • Nadat u alle gegevens in deze overzichtsmail bevestigd, sturen we een overzichtsmail met alle praktische informatie naar de docent(en) zodat de de doelstellingen van de workshop(s) duidelijk zijn.

Wanneer u minder dan 30 kalenderdagen vóór de activiteit annuleert, factureren wij ten bedrage van 50% van het totaal. Op dit punt werden bovenstaande werktijden door onze medewerkers gepresteerd. Bij een annulatie binnen de maand betalen wij ook een annulatievergoeding aan onze docenten uit.

Wij werken samen met freelancers. Zij zijn voor hun inkomsten afhankelijk van losse opdrachten. Sommige van onze docenten hebben een vaste baan hebben en nemen onbetaalde vakantie  omdat zij zo hun passie kunnen overbrengen aan kinderen!
Wanneer zij een workshop opdracht aannemen, blokkeren ze die dag in hun agenda en kunnen ze geen andere opdracht aannemen. Wanneer de workshop geannuleerd wordt, verliest de docent inkomsten. In dit geval betreft het een maand voor de opdracht, dus vragen wij slechts 50%. Er is immers nog een kans dat er toch nog een andere opdracht, op de dag van de geannuleerde opdracht, kan aangenomen worden.

Wanneer u minder dan 15 kalenderdagen vóór de activiteit annuleert, factureren wij ten bedrage van 100% van het totaal. Op dit punt is het voor een docent quasi onmogelijk om een andere opdracht te vinden die het inkomstenverlies van de geannuleerde opdracht compenseert. Daarnaast hebben de docenten op dit punt de workshop al voorbereid en eventuele materialen zijn reeds aankocht of verzameld voor de workshop. De docent dient betaalt te worden voor de voorbereiding en de tijd die hij/zij heeft vrijgehouden. Wij brengen uiteraard geen transportkosten in rekening, want er is geen transport. Ook de materiaalkost wordt niet in rekening gebracht. Ook al werden de materialen op dit punt al voorzien, we kunnen de materialen uiteraard voor een volgende workshop gebruiken.

Voor reeksen met een spreiding groter dan 2 weken, hanteren wij een andere annulatievergoeding. De achterliggende gedachte is echter dezelfde.

Ondersteuning Artiest-Docenten

Onze werking steunt op 2 pijlers:

  • Stimuleren van cultuureducatie
  • Ondersteuning van Artiest-Docenten

Onze docenten ondersteunen betekent hen naar waarde schatten. Het betekent erkennen dat hun tijd waardevol is. Als een opdracht niet doorgaat, bieden wij hen dus een annulatievergoeding!
Samen halen we kunst en cultuur uit de ‘hobbysfeer’ en leren we cultuureducatie naar waarde schatten.

Dit alles betekent niet dat wij niet open staan voor uw situatie en uw verhaal. We kunnen in onderling overleg steeds bespreken of een afwijking van de bovenstaande procedure mogelijk is
Weet u op voorhand niet of er genoeg inschrijvingen zijn, geef het aan!
Wilt u niet afzeggen, maar verzetten? Laat het weten, ook dan bekijken we samen wat mogelijk is!

In onze algemene voorwaarden lees je alle details.

 

Nieuwsbrief